duminică, 3 februarie 2013

Locuri propice pentru îndrăgosteală

Nu sunt prietenă cu iarna, nu-mi place frigul, lunile de iarnă înseamnă pentru mine o lungă aşteptare. Când aud cuvintele decembrie sau ianuarie, parcă simt frigul cum îmi pătrunde în oase, totuşi, când vine vorba de luna februarie primul lucru care îmi vine în minte este Sf. Valentin şi implicit dragoste, şi parcă simt cum o senzaţie subtilă de căldură mă învăluie.
E adevărat că dacă e să te îndrăgosteşti o poţi face oriunde, în orice loc, indiferent de situaţie. Totuşi există pe această planetă a noastră, albastră, anumite locuri care parcă te îndeamnă să te îndrăgosteşti, acţionează asupra ta ca un afrodiziac, te subjugă total cu vraja lor. În peregrinările mele prin lume am întâlnit astfel de oraşe romantice. N-aş putea face un top, deoarece acesta ar arăta diferit în fiecare zi :).

Unul dintre cele mai drăguţe oraşe, pe care am avut norocul să-l vizitez în urmă cu câţiva ani, şi în care sper din toată inima să mă întorc este Bruges, oraş de poveste ce are în spate o legendă care spune că un anumit conte Baldwin a răpit-o pe Judith, fiica regelui Carol Chelul, cu care s-a şi căsătorit. Regele, de supărare, şi-a trimis ginerele înspre nord, într-o zonă mlăştinoasă şi totodată periculoasă, mereu expusă atacurilor invadatorilor scandinavi. Pe drum, tinerii miri au fost atacaţi de un urs imens pe care tânărul Baldwin îl răpune dintr-o singură lovitură. Ajuns la estuarul canalului Zwin, contele a construit un fort în jurul căruia a înflorit oraşul Bruges. Nu se ştie dacă povestioara are şi un sâmbure de adevăr, dar acestă legendă este vie în inimile locuitorilor iar ursul este simbolul oraşului.

Bruges

Strasbourg, capitala Alsaciei, oraş situat pe râul Ill, la graniţa cu Germania, seamăn la înfăţişare oarecum cu Bruges. Cea mai bună metodă de a pătrunde în spiritul oraşului este o croazieră pe Ill, care durează mai bine de o oră şi dezvăluie întreaga poveste a burgului. Batorama înconjoară zona istorică, şi pe tot parcursul turului malurile râului dezvăluie un număr impresionant de monumente istorice şi clădiri cu arhitectură specifică aşezărilor de pe Valea Rinului. Vaporaşul este dotat cu căşti în care turiştii vor auzi istoria fiecărui obiectiv în parte.

Strasbourg

Lucerna, oraşul elveţian aflat pe malul Lacului Lucerna sau Lacul celor Patru Cantoane, sau Lucerna cea cu vino-ncoa`, cum îmi place mie să-i spun, este un oraş care te seduce de la prima întâlnire. Are ceva deosebit care te face să te simţi relaxat şi comod, nu ai nevoie să te acomodezi cu el, ai impresia că îl cunoşti de o veşnicie. Oraşul s-a dezvoltat pe locul unde râul Reuss se varsă în lac, iar malurile acestuia sunt unite de celebrul Kapellbrücke, Podul Capelei, un pod de lemn de 204 m lungime, construit în 1333, numai bun pentru o plimbare romantică.

Lucerna

Chamonix-Mont-Blanc, Mecca alpinismului și al sporturilor montane, se află în Franţa, la poalele masivului Mont-Blanc. Este unul dintre locurile în care mi-am dorit enorm să ajung, şi am reuşit asta în vara anului trecut. Din păcate n-am putut să urc spre înălţimi deoarece telecabina nu circula din cauza vântului puternic, deci va trebui să revin aici într-o zi. Fiind o staţiune montană, are avantajul că arată bine atât vara cât şi iarna, astfel că, cei care doresc să petreacă Sf. Valentin aici se pot bucura, pe lângă peisajele idilice, şi de o tăvăleală în doi, în zăpadă.

Chamonix-Mont-Blanc
Fontainebleau este domeniul pentru care Napoleon a lăsat Versailles deoparte. Castelul, unul dintre cele mai mari castele regale din Franţa, a găzduit de-a lungul secolelor generaţii întregi de regi şi împăraţi. În imediata apropiere se află un lac înconjurat de un parc, o rămăşiţă a pădurii de la Fontainebleau, fostul parc regal de vânătoare. Aici te poţi simţi ca o regină alături de regele tău, iar parcul este locul ideal în care să vă rătăciţi.

Castelul şi parcul Fontainebleau

Un oraş în care iubirea este la ea acasă şi care mi-e tare drag este Salzburg. Câteva aspecte mari şi late se conturează în mintea mea când vine vorba de acest oraş care, în ciuda numelul, nu are deloc un gust sărat.
  • Mozart - Aici s-a născut marele compozitor, casa natală a acestuia, devenită între timp muzeu, se poate vizita, fiind unul dintre principalele obiective turistce. Peste tot în oraş te însoţeşte imaginea lui Mozart, totul se învărte în jurul lui, statui, afişe, evenimente, obiecte diverse, suveniruri, toate îi sunt dedicate;
  • Palatul şi grădinile Mirabell - Palatul a fost construit de către Arhiepiscopul Wolf Dietrich von Raitenau pentru a-i servi ca reşedinţă amantei sala, Salome Alt, cea care i-a dăruit nu mai puţin de 15 copii. Acum palatul este sediul Primăriei, iar Sala de marmură, fosta sală de bal a arhiepiscopului, este locul unde în prezent se oficializează căsătorii;
  • The Sound of Music - celebrul film care după apariţie a atras la Salzburg o invazie de turişti americani şi nu numai;
  • Panorama asupra oraşului oferită de fortăreaţa Hohensalzburg
Palatul şi Grădinile Mirabell, iar în plan îndepărtat fortăreaţa Hohensalzburg

Privelişte asupra Salzburgului oferită de fortăreaţa Hohensalzburg

Acestea sunt câteva dintre locurile care şi-au exercitat puterea de seducţie asupra mea. Ar mai fi şi unele locuri care mi se par romantice, dar pe care nu le-am văzut până acum: Capri, Mont Saint Michel, Sankt Petersburg, Grecia insulară ... Însă, până nu le văd nu mă pot pronunţa.

Au mai scris pe această temă:

1. Din lista ta nu am vizitat Bruges şi nici castelul Fontainebleau. Dar unde sunt: Parisul , Veneţia, Praga, Roma, astea erau considerate oraşe pentru îndrăgostiţi? Ştiu că le-ai vizitat. Fără a avea nici o legătura cu "îndrăgosteala" eu aş pune pe listă Barcelona, un oraş care te fascinează de la prima vizită. :)

1. Exact, Parisul, Veneţia, Praga sunt considerate oraşe pentru îndrăgostiţi de către toată lumea, nu mai trebuie să convingi pe nimeni de acest lucru. În plus, eu când mă gândesc la aceste oraşe amintite de tine, deja în minte îmi apar hărţi, obiective de vizitat, planuri, trasee, cum să văd cât mai multe locuri într-un timp cât mai scurt, deci, romantismul este lăsat la urmă :)
      Orăşele despre care am vorbit eu sunt mai liniştite, mai intime. Evident, şi acestea au obiective turisice şi locuri de văzut, dar parcă îţi lasă şi momente de respiro, te poţi plimba pe aleile lor fără o ţintă anume, pur şi simplu doar să le simţi vraja. Bine, acum fiecare simte altfel, ceea ce am scris e valabil pentru mine.
      La Barcelona nu am fost, dar e pe listă! Cât priveşte Roma, Roma n-am văzut-o deşi este probabil oraşul pe care îmi doresc cel mai mult să-l văd. Faptul că nu am ajuns încă acolo este pentru mine o rană deschisă. Am amânat de atâtea ori plecarea la Roma încât probabil că într-o zi am să mă urc pur şi simplu în avion şi dusă mi-s! :)

2. În cazul acesta completez lista ta de oraşe propice pentru îndrăgostiţi cu Annecy - Veneţia Franţei :) Seamănă cu Strasbourg dar este şi mai intim şi primitor :)

3. Am luat la cunoştinţă. De altfel despre Annecy am aflat pentru prima dată pe blogul tău. S-a notat!

4. Dar tu când ai făcut circuitul în Elveţia, nu ai trecut şi prin Annecy? În ziua când ai vizitat Geneva unde ai fost cazată? Noi am stat 2 zile în Cran Gevrier, la câtiva km de Annecy. Şi când ne-am întors de la Chamonix, nu ne-am dus la hotel ci am plecat la plimbare prin orăşelul Annecy.

5. Aici am stat: http://www.kyriad-bellegarde-chatillon-en-michaille.fr/fr/index.aspx
      Noi nu am avut Annecy în program. În ziua respectivă am vizitat doar Geneva şi Chamonix.
      Dar am găsit un circuit care mă tentează şi care include şi un popas la Annecy: http://www.omnia-turism.ro/2013/autocar/franta/toata_franta_16_zile_autocar.htm

6. Nici noi nu l-am avut în program şi doar 3 persoane l-am vizitat. Dar am făcut-o separat de grup. În Bellegarde am stat când am făcut un alt circuit. Atunci până am ajuns la hotel am mers paralel cu lacul Anncey, am făcut chiar şi un popas pe malul lacului. De fapt atunci am şi ochit zona. Nici din Bellegarde nu e distanţă mare până în Annecy.
      Circuitul găsit de tine este foarte fain. L-am studiat şi eu cu ceva timp în urmă. Merită făcut. Eu o mare parte din traseul am parcurs-o cu alte ocazii. Practic în tot circuitul ăsta doar Normandia: Mont St. Michel şi Oceanul Atlantic este nou. În rest am vizitat :)

7. Am studiat o sumedenie de oferte de Franţa şi acesta este singurul circuit care include Mont Saint Michel. Pe Valea Loirei am fost dar am vizitat alte două castele, diferite de cele din această ofertă. Pe coasta de Azur n-am fost niciodată, iar la Chamonix trebuie neapărat să mă întorc, ca de altfel şi la Paris.

8. Aşa este. Şi eu am căutat un circuit care să cuprindă doar Normandia, dar nu am găsit. Coasta de Azur este splendidă, ţi-o recomand!
      Vrei să mergi în Franţa tot anul acesta?

9. Nu! Adică, de vrut aş vrea, dar n-am cum, că mă stoarce Scandinavia!

10. Corect. Stors e puţin spus :) Mă gândeam că ai câştigat la loto şi nu mi-ai spus :p

11. Vei fi prima care va afla ... când voi câştiga la loto!

2. Strassbourg și Chamonix sunt și pe lista mea, virtuală, desigur ...

3. Inca nu am ajuns in nici unul din orasele de pe lista ta, doar in apropiere de Salzburg (la Viena).

1. Mi-ar plăcea să cred că am reuşit să te conving că merită vizitate!

4. Ah, m-ai nimerit la fix cu Lucerna...am vrut sa o includ pe lista, numai ca nu am vizitat-o inca. Cat despre restul propunerilor tale, singurul oras in care am fost este Bruges, un loc tare frumusel, caruia i-am gasit o hiba: pare construit special pentru turisti :D.

1. Lucerna - Punct ochit, punct lovit! :) Serios vorbind, eu m-am simţit foarte bine acolo, deşi am zăbovit doar câteva ore. Sper să ajungi şi tu cât mai curând şi să ne împărtăşeşti impresiile tale.
      Cât despre Bruges, da, ai dreptate!